monika@nun.hu

+36203187542

Versenytárs elemzés, az okos stratégia 4 lépésben

A versenytárs elemzés a SEO alapja. Segít megérteni a konkurencia erősségeit és gyengeségeit, és olyan stratégiát kialakítani, amellyel sikeresebb lehetsz náluk. Enélkül a SEO csak vakrepülés.

Mit jelent a SEO versenytárs elemzés?

A keresőoptimalizálásban a konkurens weboldalak és stratégiák vizsgálata, a saját online sikerünk érdekében.

Mi a konkurencia elemzés haszna?

Segít megérteni a piacot, javítani a SEO stratégiát és növelni a láthatóságot. Adatalapú, tudatosabb döntéseket hozva megelőzheted a konkurenciát és ez jobb üzleti eredményekhez vezethet.

A SEO kiélezett verseny, ahol tudnod kell kikkel mozogsz egy pályán ugyanazért a célokért. Komplex feladatot jelent:

Azonosítsd a valódi versenytársakat: Nem csak azokat, akik ugyanazokra a kulcsszavakra optimalizálnak, hanem azokat is, akik ugyanazt a keresési szándékot, problémát célozzák.

Ismerd meg az erősségeiket: Tudd meg, mit csinálnak jobban, mint Te, és tanulj tőlük.

Tárd fel a gyengeségeiket: Fedezd fel, hol vannak lehetőségeid, és hogyan tudod kihasználni a versenytársaid gyengeségeit.

Hatékonyabb stratégiát alakíts ki: Nélkülözhetetlen a versenyben való helytálláshoz, a hatékonyabb stratégia kialakításához.

Optimalizáld a tartalmaidat: Tudd meg, milyen tartalmat kell létrehoznod ahhoz, hogy a konkurenciát megelőzd.

Növeld a láthatóságodat: Ismerd a versenytársak kulcsszavait, linkjeit, tartalmait, hogy a Te oldalad még jobb helyen jelenjen meg a keresőkben.

A konkurencia a legjobb tanítómestered! Ha egy versenytársad előrébb van a Google-ben, az azt jelenti, hogy valamit jól csinál.

Hogyan végzem a versenytárs elemzést?

Nem csak a felszínt kapargatom, ez nálam egy alapos, több lépcsős folyamat, melynek során feltárom a valódi versenytársaidat, és mélyreható elemzést készítek. A hangsúlyt a céljaidra és a piacod mélyebb ismeretére helyezem. Nézzük a javasolt lépéseket

Célzott beszélgetés: A munka egy célzott beszélgetéssel kezdődik, ahol megismerem a vállalkozásodat, és azt, hogy kiket tartasz a versenytársaidnak. Sokszor a valóság teljesen más, mint ahogy az elsőre látszik.

Versenytársak azonosítása: A beszélgetés alapján, és a kulcsszavak elemzésével feltárjuk a valódi versenytársakat, akár a keresési szándék szintjén is. Előfordulhat, hogy olyan oldalakat is találunk, akiket eddig nem ismertél.

Aggodalmak leküzdése: Ha új versenytársak kerülnek elő, ne ijedj meg! Segítek megérteni, kikkel és mire versenyzünk, hogy ne a sötétben tapogatózzunk.

Döntés a versenyről: A versenytársak megismerése után dönthetsz, hogy belevágsz a versenybe, vagy először egy könnyebben elérhető célt tűzünk ki. Ez már stratégiai kérdés.

Pár szó az eszközökről

A versenytárs elemzés során többféle alkalmazást, profi SEO szoftvereket használok, de a személyes észrevételeim és meglátásaim is fontos szerepet játszanak. Ezzel a kombinációval meglepően részletes adatokhoz jutunk.

Mindez legális? – Igen, csak legális eszközökkel és módszerekkel dolgozom

Sokan meg szoktak ijedni, hogy ha ennyi adatot ki tudunk nyerni legális eszközökkel, akkor a konkurencia is láthatja ugyanezt? A válasz igen, de nem biztos, hogy nézik. Az viszont előny, ha te tisztában vagy ezzel, és azt is tudod, hogy egy SEO szakértő folyamatosan monitorozza ügyfele versenytársait.

Mit láthatunk még a versenytárs elemzés során?

Adatokat arról, hogy a konkurens oldalnak a keresőkből mennyi látogatója érkezik adott idő alatt. Ha ehhez tudsz mondani átlagos vásárlási értéket és a vásárlási arányt, akkor már üzleti szempontból is kézzelfogható becslést kapunk. Ezek az adatok kulcsfontosságúak a stratégia kialakításához, és hasznos támpontokat adhatnak.

Kulcsszókutatás: Azonosítjuk a kulcsszavakat, amelyekre a versenytársak optimalizálnak.

Elemezzük a versenytársak weboldalait, hogy kiderítsük, mit csinálnak jól, és hogyan tudnánk mi is hasonlóan, vagy még jobban teljesíteni.

Tartalom elemzés: a konkurencia blogposztjait, termék és kategóriaszövegeit, videóikat, stb.

Linkprofil elemzés: átnézem a versenytársaid oldalára honnan, kiktől jönnek hivatkozások.

Részletes írásos jelentést készítek és részletesen átbeszéljük

Ebben minden fontos információt megtalálsz, és javaslatokat teszek a következő lépésekre.

Az írásos anyag átbeszélése SEO tanácsadás keretében fog történni.

Miért érdemes versenytárs elemzést kérned?

A versenytárs elemzés nem csak egy SEO eszköz, hanem egy stratégiai döntéstámogató is. Segít eldönteni, hogy érdemes-e belevágni a SEO-ba, vagy más ügyfélszerzési módszert választanod. Volt olyan ügyfelem, aki a versenytárs elemzés hatására más utat választott, de ezzel megspóroltam neki sok pénzt és energiát. Ha belefogsz a SEO-ba, akkor támpontokat ad a hatékony stratégia kialakításához.

Az alábbiak a tipikus helyzetek, amikor megkeresnek:

Átalakítjuk az oldalt és szeretnénk jobb forgalmat

Új weboldalt, webshopot indítunk, de előtte felmérjük a terepet

Valami régen jobb volt, mára visszaesett a forgalom és a bevétel

Gyakori tévhitek és a valóság