MIÉRT SZÜKSÉGES a keresőoptimalizálás?
Amikor keresőoptimalizálásra kérsz fel valakit – SEO szakértőt, ügynökséget – olyan döntést hozol, amely sok szempontból pozitívan befolyásolja vállalkozásod eredményeit.
A KERESŐOPTIMALIZÁLÁS OLYAN, MINT A FAÜLTETÉS
A legjobb időpont elkezdeni évekkel ezelőtt lett volna. A második legjobb iddőpont MA VAN. Mivel minden iparágban nő a verseny, fontosabb, mint valaha, hogy kitűnj a tömegből. A szakszerű SEO befektetés a közeljövőbe, amelyekkel oldalad a keresési eredmények élére kerülhet.
MI A KERESŐOPTIMALIZÁLÁS?
Az elmúlt néhány évben a keresőoptimalizálás (SEO) az online marketing egyik legfontosabb ága lett . Az alapelv egyszerű: ha a weboldalad minőségét és tartalmát az interneten keresők szándékaira optimalizáljuk, akkor a keresési találatok listáján jó helyezést lehet elfoglalni, amely nagyobb organikus forgalomhoz vezethet.
ORGANIKUS FORGALOM – azok, akik a keresőből találnak rád
A keresőpotimalizálás során nem csak egyszerűen több látogatót kapsz a weboldaladra. Olyan forgalmat kapsz, amely jó minőségű és releváns és hozzáteszem friss is. A keresőoptimalizálás a tevékenységeddel kapcsolódó megfelelő kulcsszavak és szándékok megcélzásáról szól. Így a kapott kattintások relevánsak az oldalad tartalmával, a márkára és kínálatra összpontosítanak. De a látogatóid nem csak jönnek, hanem csinálnak is valamit:
A KERESŐOPTIMALIZÁLÁS ORGANIKUS KONVERZIÓKHOZ VEZET
A konverzió az, amit Te határozol meg: lépések ahhoz, hogy a célodat elérd. A keresőoptimalizálás módszerei arról szólnak, hogy célzott forgalmat hozzunk be vásárlói út minden szakaszában. Olyan felhasználókat szeretnénk vonzani, akik nagyobb valószínűséggel érdeklődnek, konvertálnak, és fizető vásárlókká válnak. A konverzió egy cél, egy lépés megvalósulása, nem pusztán csak vásárlás: lehet hírlevél feliratkozás, egy videó megnézése, vagy adott olalon eltöltött idő. Ennek meghatározása fontos.
A KERESŐOPTIMALITZÁLÁS MEGTÉRÜLÉSE (ROI)
Ha jól csináljuk, a keresőoptimalizálás jelentős bevételt hozhat. Tekintsük az egyik legfontosabb online marketing csatornának az organikus SEO-ból jött forgalmat. Több száz weboldallal dolgoztam együtt és azt látom, hogy az organikus forrásból jött látogatók egy webshop bevételének akár a felét is hozhatják úgy, hogy kiveszem az eredmények közül a márkára utaló keresőkifejezéseket. (Non branded search) .
Más marketing források hozhatnak ugyan forgalmat, de az csak határozott ideig tart. (Például amíg fizeted a PPC hirdetést, van forgalom, ha leáll a kampány, akkor nincs. A keresőoptimalizálás lassabb folyamat: időre van szüksége ahhoz, hogy eredményeket mutasson, ha egyszer felkerül a top helyek egyikére az oldal, siker tartósabb.
Azért nem mondok konkrét számokat a keresőoptimalizálás megtérüléséről, mert az mindenkinél más. Viszont kiszámolható a megtérülése egy gazdasági képlettel, ha tudod, mekkora a konverziós arányod és az egy átlag vásárlásra jutó érték.
BRANDÉPÍTÉSRE IS ALKALMAS – A MÁRKÁD KULCSSZÓVÁ VÁLIK
Ha a márkád folyamatosan az első helyeken szerepel az organikus keresési eredményekben, az emberek hitelesebbnek és megbízhatóbbnak fogják látni. Ez pozitívan befolyásolja a hírnevét a potenciális ügyfelek körében is és az iparágban is.