Volt egy ügyfelem, akinél összetett helyzettel szembesültünk, erről szól ez a SEO esettanulmány. Hogyan lehet tartalommarketinggel sikeresen érvényesülni egy olyan piacon, ahol már rengeteg tartalom van, erős a verseny, és a cég költségvetése sem korlátlan?
A cél egy ügyfél megszerzési árának csökkentése
A hirdetési költségek egy részét akarta kiváltani, mivel a magas kattintási árak mellett nem volt versenylépes áron egy-egy új ügyfél megszerzése. Mivel autósiskolaként nem érdemes visszatérő ügyfelekről beszélni, így a megszerzés költsége nem porlasztható el a teljes ügyfél-élettartamra vetítve. Ekkor kerestek meg, hogy segítsek nekik.
Én a SEO-t, azon belül is a tartalommarketinget láttam a legígéretesebb megoldásnak, azon belül is a blogot. Olyan témákról kellett írni, amik valóban érdeklik az ügyfeleket.
Egy zsúfolt piacra készültünk belépni
Szerencsére az ügyfél nem kérdőjelezte meg a tartalommarketing erejét és más oldalaival volt némi SEO alapismerete. Tudta, hogy a piaca zsúfolt, de versenyképes.
Komplex versenytárs elemzésben állapodtunk meg
Ők olyan ügyfeleket akarnak, akik a minőségi és biztonságos szolgáltatást keresik, és ezt meg is fizetik. Tehát nem az olcsóság volt a fókusz, hanem az, hogy középkategóriás áron is kiemelkedő értéket, jó ügyfélélményt tudjanak adni. A versenytársak bejáratott, régi oldalak voltak, valamint nagy látogatottságú magazinok autós cikkeivel is versenyeznünk kellett.
A közönségükről kiderült, hogy „aprólékosak, hajlamosak a vitákra, a beszólásra, és szeretnek okoskodni”, ezt a közösségi média bejegyzéseikből tudtuk. Én viszont úgy gondoltam, hogy ez is jó lehet valamire. Kapjanak tényeket érdekesen és érthetően tálalva.
Miután kielemeztük a konkurencia tartalmát és a témát, kiderült, hogy az emberek információs céllal keresnek rá ezekre a kifejezésekre, és mi ezt kihasználva el tudjuk juttatni őket a kapcsolatfelvételig. A költségvetés nem volt nagy, viszont volt egy online kalkulátoruk, amivel az érdeklődők ki tudták számolni a főbb paramétereket, és egy jó értékesítő kolléga várta a hívásokat a telefon túloldalán. De hogy fog a SEO stratégia működni a gyakorlatban? Ez volt a nagy kérdés.
A kezdeti lépések
A technikai alapok jók voltak, az indexálás is jól működött. Először a „kötelező köröket” futottuk le, megírtuk azt a kb. 20 cikket, amit mindenki más is, hogy megjelenjünk a keresőkben. De a lényeg nem ez volt, hanem a következő.
A lokális SEO is fontos volt
Már a legelején kulcsszó klasztereket állítotam fel, amik remekül rendszerezték a blogot.

A vezető kulcsszóra a helyi találatokban látszott a legnagyobb esély, és tényleg, az optimalizált Google Cégem profilból már az első hónapban érkeztek is a hívások és a weboldal átkattintások. (A Cégem-be megvolt régebben a regisztrációjuk, csak nem foglalkoztak vele.) A többi, információs keresőkifejezésre pedig folyamatosan gyártottuk a tartalmakat.
A SEO tartalomstratégia titka
Ahogy mélyebbre ástam a témában és a Google kulcsszavak rangsorában, egy mintát fedeztem fel. A releváns tartalmak döntő többségét háromféle ember készítette:
- Olyan tartalommarketingesek, akik sokszor SEO-optimalizált, kulcszavakban bővelkedő, de üres fecsegést írtak, ami nem ment át a közönség szűrőjén, így nem voltak hitelesek.
- Szakemberek, akik nyelvezete túl túlságosan műszaki, jogi, vagy szakmai, és nehezen értelmezhető a mindennapi emberek számára.
- Voltak olyanok is, akik impulzívan, csapongva írták a tartalmakat.
Mi másképp csináltuk. Figyeltük az „also rank for” ötleteket, vagyis, hogy akik elöl vannak egy adott témában, mire vannak még elöl? Ez sokat segített a tartalom finomításában és fejlesztésében.
Konkrét eredmények jöttek
Így értük el végül, hogy például egy olyan kifejezésre, amire havi 900-an kerestek rá, az első két hely valamelyikén elhoztunk havi 480 kattintást. Mivel az adott kulcsszó-klaszterben több, hasonlóan keresett kifejezés is szerepelt, a cikk egy igazi alapművé (cornerstone tartalom, pillar content) nőtte ki magát, és végül 45 keresőkifejezésre hozott helyezést. Az ezekből jövő kattintásszám adta ki a 7570 kattintást fél év alatt. (2024. júniustól novemberig)
A siker titka a komplexitásban és az érthető, mindennapi nyelvezetben rejlett. A témáról ilyen minőségben nem készült 5 évnél fiatalabb tartalom, és azóta is változások vannak. A teljes képhez hozzátartozik, hogy kapott 3 linket is a cikk.
Új, organikus érdeklődőket szereztünk
Mivel nem márkanevekre kerestek rá, hanem egy viszonylag jól körülhatárolható, ám szűk témára, így új látogatókat szereztünk, akik korábban nem is hallottak a cégről, akinek az oldalán találták meg az anyagot.
Az is fontos, hogy a szolgáltatás Budapesthez kötött, ezért a földrajzi akadályok miatt nem lehet mindenkiből ügyfél. Viszont, ez a forgalom segít a helyi keresőkifejezésekre való rangsorolásban is, így „felfelé húzza” az oldalt.