monika@nun.hu

+36203187542

Helyi SEO útmutató 2025 – Így találnak rád a térképen!

Napjainkban a helyi SEO hatékony eszköz, hogy elérd a közeli ügyfeleket. Az erős helyi jelenlét jelentős üzleti előnyt jelenthet. Összefoglalom ebben a cikkben,hogy mi a helyi SEO, kinek való és hogyan hasznosíthatod már az elejétől hatékonyan.

Személyre szabott helyi keresés


Gondolj bele, Te hogyan keresel valamit! Ugyanígy tesznek az ügyfeleid is. A személyre szabott találati listával a helyet és az érdeklődést is figyelembe veszi a kereső. A találatok képe is megváltozott. Egyes kifejezésekre a helyi találatok jóval előrébb vannak, mint azok, amelyek a keresésben a top találatokra optimalizálnak. Ezért némiképp külön kezeljük a klasszikus SEO-tól, ám mégis az eredményen nagyot lehet vele javítani. A helyi SEO egyszerűbben szólva az, amikor a térképes találatok között jelenik meg.

Mi a helyi SEO?

A helyi SEO az online jelenlét optimalizálását jelenti annak érdekében, hogy vállalkozása megjelenjen a Google és más keresőmotorok helyi kereséseiben. Például egy „pékség Tatabánya”, vagy a „kerékpár szervíz Óbuda” keresés helyi keresésnek számít. Akkor is az, ha a felhasználó nem ír területi nevet, de használja a készülék helyadatait.

A Google több tényező alapján dönti el, mely vállalkozásokat jelenítse meg a helyi keresésekben, ideértve a közelséget, relevanciát és ismertséget. Magyarországi kis- és közepes vállalkozások számára a helyi SEO elsajátítása segíthet a jobb helyezés elérésében és az új ügyfelek bevonzásában. Nézzük, mit jelenthet a helyi SEO egy pizzéria esetében:

a helyi seo találatait illusztrálom egy random lekérdezésselk

Ami nem fért már rá a képre, de a találatok közük 3 helyet jelenített meg, utána még jöttek videók és utána jöttek cvsak az éttermek oldalai. Szóval itt a helyek versenye folyik elég erősen. A hirdetések között viszont vannak ételkiszállítós gyűjtőoldalak is.

A helyi SEO jelentősége

Nagyon sok vállalkozás a közvetlen közösségét vagy városát, egy bizonyos körzetet (kiszállási területet) szolgál ki. Az az érdeke, hogy azok találják meg, akik ott vannak, hiszen messzebb már nem releváns.


Hogy ez mit jelent, mondok a kétezres évek végéről egy történetet. Egy ügyfél azzal keresett meg, hogy „tortarendelés” szóra akar „mindenhol és mindenkinek” elöl lenni. Ez akkor még lehetséges volt, sokkal keveseb weboldal versenyzett, más volt a piac. Dolgoztunk rajta, meglett. Csakhogy ő Fejér megyében és a környékén tudott gazdaságosan mozogni a hűtőkocsijával, ebből adódtak nehézségek. De mára már sokkal finomabb eszközeink vannak.

A lokális SEO előnyeit érdemes kihasználni

Növeli a fizikai üzletek, helyek forgalmát. A helyi SEO segít abban, hogy a környékeden lakók könnyebben rátaláljanak üzletedre a térképen és a keresőkben, így növelve a potenciális vásárlók számát. Ez közvetlen hatással van a fizikai boltod forgalmának növekedésére.

Megmutatja, hogy ott vagy, hogy nyitva vagy, mit árulsz vagy szolgáltatsz. A helyi SEO révén az emberek könnyen láthatják, hogy hol található az üzleted, mikor tartasz nyitva, és milyen termékeket vagy szolgáltatásokat kínálsz. Étteremként akár az étlapodat, kozmetikusként a kezeléseidet is megtekinthetik.

Versenyelőnyt biztosíthat a konkurenciával szemben. Ha a versenytársaid nem fordítanak figyelmet a helyi SEO-ra, Te a térképes találatokban előkelőbb helyen szerepelhetsz. Ez több potenciális ügyfelet jelenthet neked.

A local seo eredményét az értékelések száma és a csillagozás is befolyásolja, ezt illusztrálja ez a képkivágás egy random keresési sorból

A helyi SEO részei

  1. Google Cégem Profile (GBP)

A Google Cégem (korábban Google My Business) a kiindulópontja minden helyi SEO stratégiának. Lehetővé teszi, hogy megjelenjen a Google térképes keresésekben, sőt az organikus találatok között is. Íme néhány tipp az optimalizálásához:

Hozd létre a profilodat: ehhez nem kell más, mint egy gmail cím. (Google account) Fontos, hogy egy olyan címmel hozd létre, ami majd a céged márkafiókja is lesz. Magyarázat: ugyanazzal a címmel kell létrehoznod amellyel a Google Analitics-et, a Search Console-t és a Google Ads-et is használni fogod. Ekkor tudod majd összekötni a fiókokat és komplex adatokhoz fogsz jutni.

A profil létrehozását magyarul, lépésről lépése fogja mutatni a rendszer. Add meg pontos adatokat: Töltse ki a címet, telefonszámot, weboldalal linkjét, nyitvatartási időt, kiszállítási területet, stb.

  • Használj a leírásaban magyar kulcsszavakat: Például „cukrászda Pécsen” egy pécsi cukrászda esetében.
  • Tölts fel minőségi képeket: mutasd be termékeidet vagy helyszínt. Legyen a helyről külső, utcai kép, illetve belső képek is. ha a hely egy másik helyen belül üzemel, pl egy bevásárlóközpontban, akkor azt is tudod jelezni a profilodban. Több jó megoldást is felkínál a rendszer.
  • Igazolnod kell magad a Cégem fiókban is, ehhez is többféle mód van.
    Régebben a fizikailag kiküldött postzai levelezőlap volt a módja, ma már lehet Google Tagmanagerrel, fényképekkel és telefonra küldött kódokkal is. Ezt most azért nem írom le részletsen, mert időnként változik, hozzáadnak, vagy elvesznek opciókat.
  • Kérj értékeléseket: a pozitív vélemények növelik a hitelességet és javítják a rangsort.
  1. A céges weboldalon keresési szándék szerinti tartalmak

A kulcsszókutatás kulcsfontosságú a helyi üyjfelek megcélzásához. Használjon olyan eszközöket, mint a Google Kulcsszótervező a helyspecifikus kulcsszavak megtalálásához. Példák:

„legjobb fodrász Debrecenben”
„barbershop a Piac térnél”
„autómosó Nyíregyházán”

Gondolj arra, hogy milyen szándékot szolgálsz ki a találattal. Ezeket a kulcsszavakat helyezzük el természetes módon weboldal tartalmában, meta leírásaiban és címsoraiban.

  1. Egységesen jelenítsd meg az adataidat!

A N.A.P. a név, cím és telefonszám angol rövidítése. Kapcsolati adataid egységessége kulcsfontosságú a helyi SEO szempontjából. Fontos, hogy a neved, címed és telefonszámod minden online felületen ugyanúgy szerepeljen, legyen az a weboldalad, közösségi média vagy online cégjegyzék.

  1. Helyi listák és cégkatalógusok

Regisztrálja vállalkozását népszerű helyi és magyarországi helyeken. Ezek a listák növelik online láthatóságot, és visszamutató linkeket adnak a weboldalra. Tudom, hogy most at mondod, a katalógus linkek kora lejárt, ám len linkfarmokra, hanem helyi gyűjtőportálokra, szakmai szervezetekre gondolok. De például ha olyan a boltod, kérd meg a nagykereskedőt, hogy jelöljön meg hivatalos viszonteladóként, vagy referencia szalonkánt. Jók lehetnek idegenforgalmi oldalak is.

  1. Social media elérhetőségek

Mód van rá, hogy megadd az Instagram, a Facebook, LinkedIn, vagy Pinterest oldaladat is. Ha van Youtube csatornád, vagy Tik-Tok, azt is. Nem kell megijedni, nem mind kell, de jó, ha van egy-két más platformon is láthatóságod.

  1. Helyi tartalom

A helyi relevanciával bíró tartalom közzététele vonzza a helyi forgalmat. Példák:

Hírek, Frissítések, Blogbejegyzések helyi eseményekről vagy hagyományokról.

Képes étlap, képes, szöveges ajánló

Ajánlatok, akciók, események létrehozása (Szandál vásár ettől-eddig 20% nyári akció)(karácsonyi sütemény előrendelés november végéig ajándék desszerttel)(Részt veszünk az XY.vásárban, a 8. standon találsz minket…) mindig legyen friss hír, mozgás a cégem oldaladon. Jó, de legalább havonta 1-2 alkalommal.

Haladó helyi SEO stratégiák

  1. Lokalizált linképítés

Építs visszamutató linkeket magyarországi weboldalakról, különösen helyi címeken. Példák:

Együttműködés közeli vállalkozásokkal partnerségek vagy szponzorálás keretében.

Megjelenés helyi hírportálokon, akár apróhirdetés formájában is.

  1. Vélemények és hírnévkezelés

Az online vélemények nagyon fontosak a helyi SEO szempontjából. Bátorítsd elégedett ügyfeleidet pozitív vélemények írására a Google-ön, Facebookon vagy iparág-specifikus értékelő oldalakon. A céged profiljában találsz külön linket a vélemények és értékelések kérésére, ezt érdemes megosztani például a számlák aljában, vagy a pultnál is. Válaszolj minden értékelésre – pozitívra és negatívra is –, hogy megmutasd, mennyire fontosak számodra az ügyfelek visszajelzései.

Erről van egy jó történetem. Az értékelést, a csillagozást kérni kell mégpedig akkor, amikor a vendég még jókedvű, amikor ott van. Ügyfeleim a következőket használják: a pincér, vagy az eladó a fizetéskor egy QR kódos kártyát tesz az ügyfél elé és kéri, hogy mondja el a véleményét. Az élmény frissessége miatt sokan értékelnek. A boltban a kassza mellett is ott van a QR kód és az eladó felhívja rá a figyelmet. Erőltetni nem szabad, de kedvességgel sok száz csillagot lehet szerezni. Ez is SEO munka!

A képen egy jól gondozott Google cégem oldalt látunk, sok és jó képpel, véleményekkel és értékeléssel. Külön jó, hogy véletlenül pont olyan értékelést látunk, amely a local seo-ból jött ügyfél véleménye. „a térképen fedeztem fel…” tökéletesen illusztrálja, hogy a térkép találatokról sokan nem is tudják, hogy mennyire fontos SEO tényező és meg kell érte dolgozni.

  1. Schema Markup

Adj hozzá helyi vállalkozási sémát a weboldaladhoz, hogy segítsd a keresőmotorokat vállalkozásod megértésében. Tartalmazzon olyan adatokat, mint a címed, nyitvatartási időd és szolgáltatásaid.

  1. Teljesítmény figyelése és elemzése

Használd a Google Cégem analitikáit. Használj eszközöket, mint a Google Analytics és a Google Search Console, hogy nyomon kövesd a helyi SEO teljesítményedet. Figyeld:

  • Mely kulcsszavak vonzzák a forgalmat.
  • Hogyan lépnek kapcsolatba a felhasználók a weboldaladdal.
  • Helyi keresésekben elfoglalt helyedet.

Gyakori hibák a helyi SEO-ban

  • Google Cégprofil figyelmen kívül hagyása: A hiányos vagy elavult profil rontja a rangsorolást.
  • Nem egyező NAP , vagyis kapcsolati adatok: Az eltérések összezavarhatják a keresőmotorokat és a felhasználókat.
  • Vélemények elhanyagolása: Az értékelések, csillagozások a helyi keresések fő rangsorolási tényezői

Miért éri meg a helyi SEO?

A helyi SEO-ba történő befektetés elengedhetetlen azoknak a magyar vállalkozásoknak, amelyek közeli ügyfelekre támaszkodnak. A megfelelő stratégiákkal:

  • Jobb helyezést érhetsz el a helyi keresésekben.
  • Több ügyfelet vonzhatsz vállalkozásodhoz.
  • Hűséges ügyfélkört építhetsz ki a közösségedben.

A helyi SEO nem csak a láthatóságról szól – hanem arról, hogy a megfelelő időben elérd a megfelelő közönséget. A helyek versengő piacán ez a kapcsolat kiemelhet téged a többiek közül.